کد خبر 616410
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸

نتایج تحقیقات یک کارگروه دولتی در آمریکا که در پی افشاگری یکی از محققان پنتاگون شکل گرفته، نشان می‌دهد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا وضعیت نبرد با داعش و دیگر مأموریت‌های خود را بهتر از آنچه واقعا هست نشان می‌دهد.

پنتاگون به دستکاری گزارش متهم شدبه گزارش مشرق، نتایج تحقیقات اولیه یک کارگروه نظامی نشان می‌دهد که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام)، گزارشات مربوط به نتایج نبرد با داعش را دستکاری کرده و تصویری غیرحقیقی از دستاوردهای خود به نمایش گذاشته‌ است.

آنطور که شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز گزارش داده، در نتایج تحقیقات اولیه مشخص شده که از اواسط سال 2014، گزارش‌های نهایی منتشر شده از سوی فرماندهی مرکزی با نتایج گزارش‌های داخلی تحلیل‌گران این مرکز متفاوت بوده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، مسئولیت عملیات نظامی این کشور در 20 کشور را دارد. عملیات آمریکا در خاورمیانه به بهانه مقابله با داعش و حتی حضور نظامی در شرق آسیا زیر نظر این ساختار است.

این کارگروه تحقیقاتی پس از آن تشکیل شد که یکی از تحلیل‌گران ارشد سنت‌کام شکایت کرده و گفت آنچه در رسانه‌ها از نتایج عملیات علیه داعش منتشر می‌شود، با تحقیقات وی و همکارانش متفاوت است. این شکایت در پنتاگون در حال بررسی است.

«مایک پومپئو» نماینده جمهوری‌خواه اهل کانزاس که عضو تیم تحقیقاتی است در خصوص این دستکاری اطلاعاتی گفته: «مدارک بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه تحلیل‌گران سنت‌کام کارشان را با دقت انجام داده و واقعیات میدان نبرد را به نمایش گذاشته‌اند، ولی وقتی همان گزارش به سطوح خیلی بالا رفته، تغییر پیدا کرده است.»

یکی از موارد دستکاری اطلاعات به ارائه گزاش «لوید آستین» فرمانده سنت‌کام در حضور سناتورهای آمریکایی بازمی‌گردد؛ جایی که این فرمانده تصویری بسیار مثبت‌تر از واقعیت در خصوص مبارزه با داعش به اعضای سنا ارائه دهد.

ژنرال آستین در آن جلسه استماع گفته بوده که «داعش حقیقتاً دیگر نمی‌تواند کارهایی را که در ابتدای تشکیل انجام می‌داد، تکرار کند. داعش دیگر نمی‌تواند سرزمین‌های جدیدی را فتح کند.»

کمیته تحقیق اعلام کرده که فعلاً مدرکی دال بر دستکاری اطلاعات بنا به دستور مقامات ارشد دولتی و ساکنان کاخ سفید در دست نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس